2013. július 21., vasárnap

Egy csepp bolonyai ;-)

A fizika, mint elmélet nem az erősségem. 
A sok betű és szám, ami másnak képlet,
számomra csak a kuszaságra ad okot.
Viszont, ha megtapasztalhatom, láthatom a "képletet"
már nem kusza, megértem.
Pl. azóta nem félek a villámlástól,
amióta a BME-n beültem egy Faraday kalitkába.


Elmentem üveget fújni.
Nem gondoltam, hogy komoly fizika órán veszek részt.
Először egy igazi, friss (még meleg :-) üvegszállal
játszhattam és akárhogy hajlíthattam nem tört el.


Aztán készítettek a mesterek "bolonyai cseppet". 
A forró (1200 fok) üvegről lecseppentettek egy kis darabkát hideg vízbe. 
A széle gyorsan kihűlt, a belseje még izzott úgy 5-10 másodpercig.


Én mindössze ennyit láttam.
De van hozzá leírás.

Majd ezt a cseppet a tenyerembe szorítottam.

Zoli bácsi fogta a csepp vékony részét.
 Azt mondta figyeljek, mert lepattintja a végét a cseppről.


Hát figyeltem...

Na ilyen arcot vágok, amikor felrobban az üveg a kezemben.
:-D


 Mint a só, olyan az üvegkristály.

Aztán nagyon belejöttünk a tudományoskodásba,
dokumentáltuk a robbanás erejét.
Egy vízzel teli pohárba tettük a cseppet.
Állóképpel, az előtt...


...és az után állapotot láthatjuk.

Csupán a kíváncsiságunk miatt, mozgósítottuk is a képet :-))))
Először, ahogy történt...


...majd lassítva és vágva.

           

Ha valakit érdekel ennek a jelenségnek az elmélete, 
ebben a munkában megtalálja.
Jó szórakozást!
:-)

Ajánlom figyelmetekbe az Art Glass Kft-t.
Egy szép kirándulás a Mátrában és egy izgalmas kaland az üzemben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése