2014. július 25., péntek

Izlandi blogok 2 - Energiák

Szeretném tudatni mindenkivel, hogy a "felhők fölött mindig süt a nap" 
kijelentés nem üres frázis, hanem tény. 
Valamikor éjjel kettő körül az Atlanti-óceán fölött elkaptam a kis ravaszt. 
:-)

Kijelenthetem, azt is, hogy a Földünk arculata nem a véletlen műve, 
hanem iszonyatos erejű munka eredménye.
Az Észak-atlanti hátságon jártam. 
Egyik lábam az amerikai, másik az eurázsiai kőzetlemezen pihent.
(Remélem a földrajzi fogalmakat helyesen használom, bár hedonista vagyok a témában, nem szaki.)

  Íme, amikor ketté hasad a föld. Hát, kényelmes kis sétány alakítható ki benne. :-D 
A hasadás nem annyira egy vonalon, inkább úgy jön létre, ahogy a textil foszlik.
Több repedés egymás mellett fut.

Sétálgatunk, sétálgatunk...egyszer csak kirobban a Strokkur.
Volt ott zaj és víz egy pillanatra. 
:-)
Micsoda energia, ott egy nemzetet megtartani!
Gullfoss, igen. Dübörög, permetez. 
Majdnem vízierőmű áldozata lett...de vigyáztak rá az istenek.

A szél...ó az fújt, mindegy honnan, mert mindenhonnan.
"Drájvettertaft", itt szóba sem jött. 
:-D

Bugyogók és fortyogók a talpunk alatt.
Ahol egy kis víz megmaradt, azt felforralták, a Trollok.
;-)
Tolja a gőzt maga előtt egy kis kénnel dúsítva, 
hogy a szemünk, fülünk mellett az orrunk is érintett legyen.

A Hekla területe megér egy külön blogot. 
Ott aztán nincs nyugi.
Akár ki is törhetne valami régi, vagy még nem létező új.
Az ember nem rest, befogja az energiát.
Én sem voltam rest és megmásztam minden elém került csodaságot.
Mögöttem egy kráterben lévő vulkáni dugó található.

Na, itt mi keveredik, mivel?
Kaptam magyarázatot, de a kérdőjelet meghagytam mellette.

 Ahol nincs tűz, ott akad jég.
A gleccserekről leszakadt darabok, előbb-utóbb elérik a tengert.
Ami itt a képen látható, másnap reggel már nem létezett.
Ívelt bazaltot tessék! 
Hmm? 
Milyen erővel történhet mindez?
 Itt pedig méltósággal, láthatatlanul halad, 
persze mögötte, alatta, melette karcol rendesen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése