2020. március 20., péntek

Menjünk a Vígbe

Az apai nagyanyám, Ica mama egyszerű falusi asszony volt.
Mezítláb járt, kapált, metszett, állatokat nevelt, káposztát taposott, kenyeret dagasztott, sütött, főzőtt.
Szerettem a humorát, nem csak én.


Egy kedves barátnője (megtartva a 2 méter távolságot, mert a főnökének a felesége volt) pesti lány volt, aki történetesen vidéki asszonnyá vált.
Falusi élete pesti módra zajlott. Házvezetőnő, pedikűr, manikür, berakott haj.
A két stílus a humorban, nevetésben vált eggyé.


Együtt jártak színházba Budapestre.
Mikor, hogy jutottak el, de mentek. 
Nagyanyám akkor elővette a lila dzsörzé ruháját,
a kézzel varrott vajszínű bőrcipőt, és hozzá a vajszínű bőr ridikült.
Honti Hanna volt a minden.


Hazaért, mesélt, a csillogásról, a zenekarról, 
Hontiról, énekelte a Hajmási Pétert nokedliszaggatás közben. 
Ott sertepertéltem mellette a sparhelt körül. 


Nekem a színház a tejfölös csirke, a túrós bukta illatával együtt érkezett élményként.
Ezért vagy sem, szeretem a színházat.


Valamikor Kb 25-26 éve egyszer eljutottam a Vígbe.
A Cyrano-t láttam Szervét Tiborral. Elvarázsolt.


Persze, jártam más színházakban, de mindig vágytam vissza.
Aztán Eszenyi Enikő lett az igazgató.


Enikőt mindig figyeltem, sosem értettem. 
Tetszett az exhibicionalizmusa, a hippisége, a dámasága, a tehetsége.
Emlékszem a Fekete Pétert tv felvételen néztem meg, 
olyan erővel hatott rám a karaktere, az ereje. 


"Lesz maga juszt is az enyém..."
Gondoltam, szeretném élőben is látni Őt színházban.
A tangós előadását láttam Debrecenben. 


Combok csókja. 
Jó volt, de nem az igazi, nem volt színház fílingje
Érlelődött bennem, a Budapestre járni színházba gondolat - 
két pici gyerekkel, nagyszülők nélkül.
Szóval maradt a vágy.
Olvasgattam a Vígszínházról, nézegettem a színlapot, 
Facebook ismerősként figyeltem Eszenyit.


Tavaly felsóhajtottam az autóban, 
amikor megláttam a homlokzaton a Nagy Gatsby plakátját.
Meghallották a sóhajt, és a Jézuska 3 alkalmas Vígszínház bérletet hozott ajándékba.
Elindult a szervezkedés. 
Vidéki asszony úgy péntek-szombat-vasárnap menne előadásra. 
Nagy Gatsby, a Pestiben Mikve, aztán valami Molnár Ferenc. 


Ez volt a tervem.
Hívtam a szervezést januárban,
februárra már nem tudtam foglalni, és márciusra sem. 
Február 10. Ekkor jön ki az áprilisi műsor. 
Egész nap csörgettem, foglalt. Másnap felvették. 
Nagy Gatsbyre nem tud adni, a Mikve nem megy... 
Hétvégén nincs hely.


No, lett  (minden mindegy alapon) 
Mágnás miska egy áprilisi csütörtök 19:00-ra, 
aztán egy vasárnap este 10 nap múlva a Liliomra. 
A bérlettel el kellett menni a színházba, mert csak úgy adják ki a jegyet. 
Megszerveztem, családon belül lett megoldás, átvették azokat.


Aztán megkoronáztak minket, és Eszenyi is letűnt.
A 3. előadást májusra már nem erőltettem. :-D
Tanultam ebből.
Ne várj! 
A legnagyobb tehetség is kifordulhat önmagából.
Sajnálom. 
Remélem, jó igazgatója lesz a színháznak, 
(Rudolf Pétert is nagyon szeretem :-) )


remélem, megreformálja a szervezést, 
remélem nem ad ki felelőtlenül bérletet, 
remélem a vidékieknek is lesz lehetősége egyszerűbben bejutni oda. 


Remélem, Enikő kipiheni, és újraszervezi önmagát, megtalálja gyökereit 
remélem látom még Őt színpadon, élőben játszani. 
Remélem. :-)

A bejegyzés képei a netről és saját archívumból valók.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése