2020. május 28., csütörtök

Kerti mese


El tudnám én viselni, hogy mindig 20 és 30 celsius fok között, 
napsütésben, örök tavaszban-nyárban kelljen élni.
De, akkor mi lenne ezzel az állandó, bizsergető várakozással?
Várni, hogy a szürke-fekete-fehér, smaragddá váljon, 
napról-napra látva, ahogy az élet zsendül.


A mi kontinentális éghajlatunk, pont azt erősíti bennünk, 
hogy semmi sem állandó, a nyomasztót váltja a könnyed, 
a ködöset a ragyogó, a hideget a meleg. 
Persze, nem szeretek a télbe menni, de tudom, 
hogy csak 3 hónap és kezdődik minden.


Most például megengedtem az egyik bodzának, hogy bemásszon a kertbe. 
Olyan csodás virágok vannak rajta. 
Lett is szörp ma hirtelen!


Aztán, a céklát kicsit sűrűbbre vetettük, így amikor ritkítjuk
a levelét salátaként megesszük.


A spenóttal is hasonlóan vagyunk.


Ma vacsorára szedtem egy kis fejessalátát, 
egy lilahagyma szárat, egy kis cékla, egy kis spenót.
Megettük.


A snidlinget hagyom virágozni, olyan szép.
Érik az eper.
Napi szinten szüretelünk.
Menta kétféle, tárkony, citromfű szárítva várja a telet.
Rebarbara turmixban.


Kamillát is gyűjtögetem. 
Kerülgetni kell a fűnyíróval, de megéri.

A hónapos retket 3 hétig ropogtattuk. 
A fölösleget ecetes lébe tettem, intenzív a szaga, de isteni az íze.


Nekem az egyik legjobb érzés, hogy frissen szedett kertiséget tehetek az asztalra a családomnak.
Bio, tele vitaminnal, ásványi anyagokkal, színnel, élettel.
A legjobb, amit adhatok, értékes étellel táplálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése